måndag 27 februari 2012

Edith!

Som varje gång nån av barnen fyller år blir jag som förälder väldigt nostalgisk och minns den dagen då de föddes, minns vilket väder det var och hur allt runt förlossningen gick till. Minns vilken väg vi åkte till sjukhuset samt vad man fick till fika efteråt. Och förstås, att den lille/ lilla krabaten faktiskt kom ut frisk och välbehållen, hade begåvats med tio tår och fingrar - fötter som liknade mina, hur jag direkt kände; hej, där är du ju!

Idag är det Ediths 2-årsdag och även fast hon fortfarande är liten är det som att hon alltid funnit hos oss, finns liksom inte lika mycket "före" längre.
Första bilden, 27 februari 2010.

Det gick ett år och så här såg det ut för ett år sedan, på ettårsdagen..
Och idag, på tvåårsdagen, då firade vi med paket och glass och sång både morgon och kväll! Hipp hipp hurra för våran Edith idag!!
(byxdressen från Lindex)

4 kommentarer:

  1. Grattis till Edith från Mormor o Svein

    SvaraRadera
  2. Åh så fin liten tös! Grattis till henne på hennes dag! :)

    SvaraRadera
  3. grattis en dag i efterskott till lilla 2-åriga prinsessan
    kramar

    SvaraRadera
  4. Edith! Såååå fint namn. Jag blev riktigt förälskad i det namnet. :)
    Kramar

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!