lördag 18 februari 2012

Skidpremiär!

Med en termos varm choklad var det ganska lätt att få ut barnen för att Herman skulle få göra årspremiär på sina skidor. Trehundra meter senare och barnen var vråååååålhungriga på fikat, bara att servera upp på medhavd fårfäll och chokladen i muggarna!
Jag skrev igår att jag funderar på en tur i längdspåret, vi har bara några hundra meter dit. Jag är fullt medveten om att de trehundra meter som sonen gjorde inte kan tillgodoräknas mig utan att jag behöver åka några kilometer själv för att vara godkänd.. Känner av läget lite, den här helgen tenderar visst att gå i lathetens tecken så jag är lite osäker på hur långt min egen motivation tar mig..

Nu lunch!

3 kommentarer:

  1. He he! Tänk på att 300 m i barnens värld är 3 km i en vuxenvärld... ;-))

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha...ja, det brukar vara fikat som är det viktigaste på utflykten. Man behöver inte gå så långt, eller åka, bara man fikar. :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Japp - allt annat är sekundärt - FIKAT är viktigast!!! Hi hi

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!