söndag 19 februari 2012

Fika-eftermiddag!


Vi fick fint besök av familjen Strand-Wilzén på eftermiddagen, bjöd dem på kaffe och chokladsockerkaka i glutenfri variant. Familjen flyttar till hus i närheten inom kort så förstås kunde vi som rutinerade husägare dela med oss av alla våra proffs-tips haha!
En Herman på snart 5, en Ture på 3, en Edith på 2 och en Ingrid på snart 1 lekte så fint som barn i de olika åldrarna kan göra. Ömsom vin, ömsom vatten. Om man säger så!
Och som vanligt har helgen gått väldigt väldigt fort, det är dags att summera densamma och förbereda kommande vecka som bjuder på jobb, 60-årskalas, Traderaförsäljning och House of Lola-party!

4 kommentarer:

  1. Kul att du tittade in på min blogg. Jättefina bilder på barnen.

    Svar: Jag har IBS och har upptäckt att min mage funkar bättre om jag äter så mycket som möjligt av gluten och laktosfria produkter. Nu finns det så mycket att välja på och speciellt i mejeriprodukter och bröd. Såg att din tvååring är glutenkänslig och då är det tur att det finns mer numera och både gluten och laktos kan vi vara utan. Hoppas det funkar bra och att du fått bra hjälp för ditt barn. Min son blev sjuk i magen av mjölkprodukter som baby och fick ligga inne på sjukhus för utredning. Dom kokade mjölken och sen kylde dom ner den och då gick det bra. Så jag antar att den blev laktosfri då men dom visste inte lika mycket som nu. Han blev helt bra.

    Ha en fin kväll
    Mvh
    Malin

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!
    Jag tycker det kan vara lite svårt att få till glutenfria saker ibland... Försöker göra åt vänner, men konsistensen blir inte riktigt den samma.

    sv: Stort tack! Det är kul att kunna leva lite mer på sin hobby. Förhoppningsvis kan jag dra ner lite på annat jobb och köra mer foto i framtiden. Vore härligt!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Lät som en helt perfekt fika :)

    SvaraRadera
  4. vilket trevligt besök för både de små och de stora
    kramar

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!