fredag 3 februari 2012

Pyssel på ledig fredag

Om min energi var låg igår så är det bättre idag. Tänk va en hel natts sömn gör för kropp och själ. Fantastiskt! Jag och barnen är hemma och man kan säga att det är en sån här feberfri dag då de inte ska till dagis utan vara hemma och vila upp sig. Humöret är alltså på topp!

Den här lille slagskämpen hade otur på dagis häromdagen, han hade gått emot ett vasst hörn och fått både bula och sår. Det syns inte på bilden men han har en rejäl blåtira också, stackars liten. Nu tycks han överleva utan plåster sen nåt dygn så jag tror han kommer klara pärsen..

Nämnde slagskämpe önskar nog egentligen att hade Filofix till mamma, eller Isabelle i Fixa rummet. Eller tjejen i det nya barnprogrammet Junk, ett program där de gör om barnens gamla leksaker till nya fräscha coola grejer. Han älskar att kolla på de programmen på TV och önskar att Isabelle kunde komma helst imorgon och klä in hans rum i bambu och göra bokhyllor av gamla skateboards eller nåt. Jag tycker att det är rätt roligt att pyssla men har liksom inte alls så många idéer som de på tv (nån som har det? hallå småbarnsmammor där?). I alla fall inspirerades vi av tulpaner och Filofix på TV och gjorde dessa:

Vi klippte isär en tom äggkartong och klippte ut boxarna med lite flikar i så det blev som blomblad. Målade dem med vattenfärg och la sen ihop dem två och två. Fram med sommarens grillspett och de fick sig ett drag med grön vattenfärg. Sen är det bara att vänta tills de torkat och trä på två boxar på pinnen. Yes! Blompinnar!

Nu fortsätter vi lediga fredagen - ut i snön!

3 kommentarer:

  1. Visst finns det många duktiga på TV......å så finns det fixar-Sara på Enhagsvägen och hon går inte av för hackor hon heller.

    Snygga blomster! Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha tack Jenny jag kan göra en detaljbeskrivning enbart för dig!

    SvaraRadera
  3. Kul att du hittade till båda mina bloggar. Hihi!
    Visst är barnen det viktigate, absolut!

    Vad gäller LCHF, så tänker många på vikt först. Min undran var bara, om det verkligen är bra på lång sikt (det vet ju ingen).

    Ha en fin fredag med familjen! :-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!