tisdag 7 februari 2012

Godaste LCHF- köttfärssåsen!

Sås kanske är en överdrift för rätten men detta inlägg är tillägnat min man, igen. Det är inte klokt vad jag skryter över honom! Idag svängde han ihop en köttfärsröra och det var så himla gott så här delar jag med mig av hans kockande:

Han gjorde visst ungefär såhär:

Brynde nötfärs och saltade, pepprade. Sen hade han visst i grillkrydda och det brukar jag tycka är sådär men eftersom det var så han gjorde kommer det nu i receptet. I med grillkrydda bara! Det var vitlök i röran också, plus lite passerade tomater som kokade in. Sen blandade han i huggen ölkorv och som topping tärnad fetaost som precis fick bli ljummen.

Inte svårare än så! Barnen fick pasta och så gick vi loss på kanske den 100:e påsen broccoli för året. Kanon tisdagsmiddag!

Mums! tyckte Edith!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!