fredag 24 februari 2012

Prinsesstårta med mera

Idag var det min tur att bjuda på fredagsfikat och vad passade bättre än en tårta med rosa marsipan!! Vi blev ju förstås extra malliga här i Linköping eftersom lilla nya prinsessan fick titeln som hertiginna av Östergötland! Vem vet - hon kommer kanske på besök så småningom?

Efter jobbet kom barnen och mötte upp mig på stan, Jonas ska träffa några kompisar och jag fixade middan smidigt genom att utfordra dem på Gyllene Måsen.. Det aktuella temat för barn är Mästerkatten i Stövlar så nu har jag lovat att vi ska gå på bio snart för att kolla på den.

Och så ett tack till Julia som hittade dessa till mig som nu hållt mig till LCHF-diet sedan nyårsdagen. Fläsksvålar med absolut inga kolhydrater! Förstås, rejält med fett så det gäller ju att äta med måtta men det är ju gott att kunna ha nåt annat än blomkål och ostar att äta!

Jag pratar inte vitt och brett om att jag följer denna diet men de som ser mig äta på jobbet och så brukar fråga "hur länge ska du banta då?". För mig är det en konstig fråga, det handlar inte om att banta utan mer ett lite enklare sätt att leva. Faktiskt! Jag är i princip aldrig (ok då, sällan) sugen på sötsaker utan klarar mig med de måltider jag äter. Underbart! Jag som alltid varit sugen på nåt sött att stoppa i mig! Frukt, knäcke, Läkerol eller vad som helst.. Så nåt jag trodde jag skulle orka hålla på med en vecka eller två känner jag nu inget behov av att bryta alls. Borde jag det?

Ha en härlig fredagskväll!!


2 kommentarer:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!