söndag 5 december 2010

Andra advent

Vilken vinterhelg denna andra advent varit! Jag tog en löptur med broddar och extra långkallingar, superhärlig temperatur och mysig känsla att springa ute även fast det är snö! Det får jag göra om snart igen! Tog igår med mig lillflisan för att köpa lite julklappar ute i Tornby, man kan säga att jag var långt ifrån ensam.. Men att bara ha med henne som fortfarande är nöjd med att sitta i sin vagn och mumsa på lite majskrokar är helt ok ändå.. Fick ihop nästan allt jag tänkt mig och det är ju förstås ett plus!
Lite bilder:
Lite nyvaken..
Mathilda, Edith och Herman posar lite spontant för kameran

"Och här sitter jag och tar det lugnt i en snödriva"
Idag gjorde Herman sin skidpremiär! Han kände sig nöjd över sin debut och klarade sig helt utan att ramla. För övrigt är Herman just nu mer eller mindre livrädd för alla former av levande ljus. För någon vecka sedan så la han bomull på långa levande ljus och det blev en liten eldsvåda i köket. Vaxduken började att brinna (smälta..) och det brann i lite småprylar på bordet. Jag hann ut med alla grejerna på balkongen så det var aldrig nån fara, dock har han utvecklat en skräck för allt som brinner. Så att tända långa ljus i stakar är helt omöjligt just nu, är han på skapligt humör kan det vara ok med värmeljus. Lite jobbigt så här i vintertid men det är ju bra med ett säkerhetstänk också förstås..

Nu har Jonas brassat på husets bastu och ska sätta sig där i Lugn och Ro med Mathilda och Herman. Eller? Jag tar lillan och fixar lite mat istället..

Ha en skön kväll allihop!

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder på barnen!! Så härligt bild på Herman på skidor!! Han är ju supertuff som ger sig iväg på skidor! Har ännu inte pratat med vår lillkille om skidor, tror han nöjer sig gott med skridskor och inlines sålänge, så kanske vi provar på skidor nästa vinter när jag kan åka! Kanske vi ska hyra en stuga ihop någonstans då?!?

    Hoppas ni haft en superhärlig helg! Kollar med T om veckan ikväll! Storkram!!!

    SvaraRadera
  2. Jättespontant! men gulliga! Läskigt med elden! Ses idag på H-gården??

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!