måndag 20 december 2010

Bara Saras 2010


Året 2010 närmar sig sitt slut. Här är min lista över saker och händelser som betytt mycket för mig under året. Helt utan inbördes ordning.

Föräldraledigheten.
Svisch säger det så rusar dagarna på och förbi men minnet av alla lediga dagar med mina
älskade ungar kommer jag bära med mig för resten av livet. Jag är så tacksam att tillsammans med Jonas ha fått två så fina och friska barn - Herman och Edith!
Bästa TV-program.
Solsidan. Förstås.. Längtar till januari, då börjar det igen..

Årets renovering.
Under november månad fick vi ny panel på vårt hus. Vi har själva målat som galningar men kunde lugnt sitta och titta på hantverkarna som slet för att få upp panelen på huset. Vi är riktigt nöjda med resultatet!

Bedrift.
11 september sprang jag Stockholm halvmarathon, Edith var då lite mer än 6 månader gammal. Min målsättning var att klara loppet och det på under 2 timmar. Jag fixade det och hade ett par minuter till godo. Det hjälpte mig enormt att ha ett mål att sträva mot, annars vete katten hur jag hade kommit igång med min träning efter graviditet och förlossning.


Vardagslyx.
Under ganska lång tid fick vi mat hemkört varannan vecka, var och en till fem middagar för fyra personer. Vardagslyx att nån tänkt till vad för nyttig och god mat vi ska laga!
Vänner.
Jag är lycklig att ha fina vänner. Att vara föräldraledig innebär att jag träffat några lite extra och andra lite mer sällan. Tack ändå för att NI alla finns! Föräldraledigheten har också gjort att jag lärt känna nya människor som jag tror och hoppas också är vänner även för framtiden.

Upplevelse.
En av många upplevelser var att i november gå och lyssna/ titta på Mia Skäringer och hennes show på Konsert och Kongress. Skratt, gråt och hög igenkänningsfaktor. Efteråt läste jag hennes bok och den är minst lika bra den.

Shopping.
När det kommer till shopping och funktionella kläder till både mig och barnen har Stadium gjort ett bra jobb under året. Löparskor, aerobicskor, regnställ, gummistövlar, vinteroverall och vantar. Med mera. Bra service och snygg affär!

Bästa dagen.
27 februari. När man har ett barn och väntar det andra tänker man (eller man och man - jag) tankar om hur det ska vara möjligt att älska nästa barn lika mycket som det första. Nu vet jag. Man kan det. 27 februari föddes vår lilla dotter Edith, fyra dagar efter beräknat datum. Världens sötaste!

Årets resa.
Inom ramen för familj reser vi en del till våra respektive familjer i Arvika, Karlskoga och Uppsala. Vi har även goda vänner i Karlskrona och Södertälje som vi besökt under året. Dock minns jag lite extra min och barnens resa till Älmhult och familjen Malmén med min vän Linda i spetsen. Att åka tåg med två barn när man har vinterpackning och ska stanna några dagar kräver lite extra tankemöda gällande packning men också en hel del tålamod och list för att tågresan ska funka fint.

Årets festligheter.
2010 blev året då vi fick gå på fyra bröllop! Min bror gifte sig med Anna, Jonas syster gifte sig med sin Magnus. Daniel och Rebecka gifte sig i Skåne, Charlotte och Jonas i Stockholm. Fyra fantastiskt fina bröllop, vart och ett unikt och vackert. Jag och Jonas firade förstås under året, tvåårig bröllopsdag i september!

Ett bra år går mot sitt slut. Hoppas att ni läsare också känner så! Nu väntar ett nytt år, ny kalender och nya erfarenheter!



2 kommentarer:

  1. Vilken toppenbra lista du gjort Sara!! Härligt!!
    Du är en underbar väninna och inspiratör och jag hoppas verkligen vi är vänner för livet.
    Stor kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej min bloggvän! ;)

    Det var en fin lista du gjort, spännande att få en liten överblick över ditt år. Jag ska nog göra något liknande vid tillfälle om ok? Funderar även på om jaj kan länka till din blogg från min sida?

    Verkligen en bedrift av dig att springa halvmaran bara 6 mån efter förlossningen! Önskar att jag hade fått gå på Mia Skäringer i år också, men har det sparat till mars istället eftersom det ställdes in i Norrköping. Men visst är boken härlig! :)

    God Jul!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!