torsdag 30 december 2010

Mellandag på alla sätt!

Mellandagar= vi softar hemma efter vårt julfirande och förbereder så smått nyårsfirande som vi kommer ha här hemma tillsammans med två kompisfamiljer.
Ännu en vinterdag idag. En skön dag! Jag tog en promenad till stan för att fika med Jenny W, alltid så kul att ses även om det blir långt mellan gångerna. Jenny grabbade tag i saxen och hjälpte mig att klippa topparna några centimeter, har inte kommit mig för att gå till frisören på väldigt länge och det kändes på topparna.. Nu ska jag på egen hand få i en toning så känns det också lite fräschare.


Möblerat om i hallen! Byrån hade pappa köpt på loppis "för nån hundralapp", vi gjorde ett ännu bättre kap för vi behövde inte betala ett dugg för att få den av pappa. Tack!! Samma sak med krukan från Uppsala- Ekeby! Tack för den också!! Fåtöljen finns det en likadan av men jag tyckte den ena passade bra att stå bredvid 50-talsbyrån under trappen. Fåtöljerna är farmors och farfars gamla och det jag gjort med dem är att låta en tapetserare lägga i ny stoppning samt klä om tyget på dem.

Ja just det, trappen ja.. Den är ett projekt vi inte vet hur och när vi ska ta tag i. Planen är att måla den vit men det är ju ett projekt som tar ganska lång tid att göra så vi måste hitta en lösning för var en vuxen ska hålla hus med barnen under tiden.. Vi har ju kök uppe så det inte heller ett alternativ att inte gå i trappen under tiden projektet pågår. Hur som helst, det hela får i alla fall vänta tills det blir vår och vi kan vädra under tiden färgen torkar.

Mattan på bilden är nyköpt, Jysk.

Dagens bild på Edith, hon har flera nätter varit långa stunder (ömsom glad, ömsom arg). I natt vaknade hon flera gånger men somnade om ganska snabbt och detta också i sin egen säng. Hon har ätit lite dåligt under de dagar vi varit på resande fot men nu när vi är hemma äter hon bättre och det drar också ihop sig mot "projekt" att få henne att inte äta om nätterna... Väntar natt efter natt på att hon ska sova helt av sig själv men de vill sig liksom inte. Och nu är det bara två månader kvar tills jag ska börja jobba och innan dess behöver jag (främst för min egen skull) sluta med amning nattetid..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!