söndag 26 december 2010

Jippi!? Mellandagsrea...

Herman tycker det är så mysigt när lillasyster sitter kvar i hans famn, jag tycker också det är mysigt att han nu nästan alltid håller bara tillräckligt hårt!

Nu börjar vi bygga på storlek 80 till Edith. Här en pyjamas som mormor hade i paket på julafton.
Och här ett litet kitt jag hittade på rean idag. Arvika bjuder på ett Lindex och ett Kappahl när det gäller barnshopping i kedja, detta hittade jag på Kappahl. Vi firar ju alltid jul i en småstad (Arvika eller Karlskoga) så mellandagsrean känns ofta lite förutsägbar, det är kedjorna som har öppet en sån här dag. Utbudet har jag ofta koll på sedan hösten och vintern, det är mer hur offensiv som själva rean är som kan överraska. Ska det vara 30, 50 eller kanske till och med 70%?? Gillar att fynda!! Det blev lite mer kläder till Edith i storlek 80 förutom bilden, några tröjor och strumpor till Herman. Min man och min far gladdes över reafynd som till stor del liknade den tröja som julvärd Andrée Pops hade på julafton.

Hela min brors familj inklusive hans svärföräldrar och svåger har insjuknat i magsjuka så jag tror tyvärr inte att vi kommer att träffa min bror och familjen den här gången. Jättetråkigt men eftersom den sjuka de har verkar vara av en aggressiv sort så tror jag inte ens vi vågar att åka dit och vara i samma pulkabacke. Vad gör vi om någon måste låna toan, liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!