onsdag 1 december 2010

Hackeforsgården 30 år

Termometern visade -22 grader i morse, Herman fick dagisskolka och tillbringa dagen hemma istället. Känns liksom lite tufft att ta på oss alla kläder som behövs för att hålla oss varma, när man faktiskt inte måste!


På eftermiddagen hade det hunnit att bli lite varmare så vi tog oss till Hackeforsgården där man firade 30 år med att mr Goran trollade och gjorde ballongfigurer. Herman och Vilgot fick prova att spela biljard också.. Fullt av barn och vuxna där så det var en trött kille jag fick med mig hem. Jonas kom tidigare från jobbet och kom för att ta med Edith hem lite tidigare.


















Pulkabacken vid dagis går varm (eller vad man ska säga). Det är fullt av barn och vuxna som åker upp och ner där. Herman har sedan förra året tuffat till sig rejält och drar dig inte för att åka i gupp eller sladda omkull. Att jag sitter som en hönsmamma där bak och tycker det går för fort tycker han bara är roligt.. Just nu är det så kallt så en halvtimme i backen är fullt tillräcklig, tur att solen skiner så att vi kan fylla på med lite dagsljus de stunder vi får!

Ser på väderprognosen att det är fortsatt kyla och mer snö på väg in, tjoho vilken vinter vi verkar gå till mötes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!