fredag 3 december 2010

Halva dagen


gick av bara farten idag.
Har varit för fjärde och sista gången till tandläkaren under 2010, var där redan halv 8. För första gången i mitt 33-åriga liv så fick jag laga en tand! Men med tanke på att jag de senaste månaderna dragit ut två visdomständer varav den ena på Käk-kirurgen så var detta "lätt som en plätt". Bedöva, borra, fylla, slipa till. Klart! Nu banne mig ska jag ständigt skölja med fluor för att slippa lägga ut tråkiga pengar hos tandläkaren (nyårslöfte??).

Hermans besök på vårdcentralen gick bra, han gjorde så snällt vad de bad honom om och det konstaterades att han har vätska bakom trumhinnorna. Detta är tydligen jättevanligt hos barn efter förkylningar då de har svårt att snyta "ut", hellre drar "in" i näsan. Så botemedlet för detta heter Otovent, en liten ballong som man med hjälp av en tratt ska blåsa upp genom näsan. Vi vuxna kan ju tryckutjämna men det är svårt för barn. Effekten är densamma, man får trumhinnorna att bukta åt rätt håll igen. Så vi har redan varit på apoteket och skaffat en sådan. Testat det på honom men det kommer nog ta ett tag innan han fixar galoppen.

Snön faller och vi håller oss hemmavid resten av eftermiddagen, en pulkatur med Saga tar vi nog medan Edith sover i vagnen. Jag ska på Korpens julbord ikväll! Trevligt att träffa andra instruktörer och prata med dem!

1 kommentar:

  1. Skönt att det inte var nåt allvarligt. Låter svårt att blåsa ballong med näsan, men lite kul :-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!