måndag 6 december 2010

Kajsa Varg middag med mera

Herman gillar att skotta snö och det är väl tur det, det verkar bli mycket av den varan i år också..
Vi frostade ur frysen i helgen och hittade då en burk kantareller som min mormor plockat och förvällt. Hittade även lingon! Detta blev kvällens middag då jag fräste kantareller med tärnad kassler (hade vi också i frysen) och hällde på matlagningsgrädde och lingonen. Detta kryddades med svartpeppar och serverades med ris. Helt OK "ta vad man haver-middag" blev det av detta.

Ikväll är det "Urk-läge", jag känner mig risig och trött trots att jag sovit en bra stund på förmiddagen. Det är ju många som är småkrassliga nu så turen (oturen) har väl kommit till mig nu.. Jag brukar sällan bli sjuk en lång tid så en lugn kväll (fasen, sista passet ställs in idag) och mycket sömn kan förhoppningsvis ge nya krafter. Och lite C-vitamin och vitlök på det. Eller?

Sköt om er och ha en skön måndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!