måndag 27 december 2010

Tittut!!



Han gillar tittut och kurragömmalekar, den här lille killen som nu mer och mer ofta talar om att han faktiskt fyller 4 år snart. Och snart kan man ju nästan säga att det är, sista mars 2011. Allting är relativt, speciellt i ett barns värld känns det som.

I vanliga fall har vi väldigt morgonpigga barn som vaknar och vill gå upp mellan 6-7 på morgonen. Antar att det hänger ihop med att Jonas åker tidigt till jobbet men det är tji på att få dem att somna om då. Så tro mina ord om jag säger att den här Arvika-trippen gjort under för morgonsömnen. Utan att vara uppe alltför länge på kvällarna sover vi alla till halv åtta- åtta om mornarna. Sen har vi drällt runt i pyjamas alternativt slappis-kläder en bra stund till. Härligt härligt, måtte det bestå ett tag till...

Vi har en liten Arvika-tradition förresten, en gång varje vistelse köper vi vår middag från pizzeria Amigo. Gissa vad vi åt till middag idag:-)??


2 kommentarer:

  1. *mmm* det är ett måste ju!! ;-) Lite avis blir jag allt!!

    Ser ut som att ni har en toppenhärlig julutflykt och skönt för er att få sova lite på morgonen alla!! Bara att njuta!!

    Här har vi också njutit av julen, men lilleman har fått vädligt jobbig hosta! Man tycker så synd om dem när de bara hostar och hosar och får ont! Så blev det feber idag, så nu blir det mycket vila för oss!

    Hoppas vi hörs snart och ses när ni är tillbaka igen! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Amigo, en klassiker.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!