tisdag 21 december 2010

Feminist javisst?!

Tänkte på en sak. Jaha undrar ni. Vad?
Ibland kan man ju känna (som kvinna) att man drar ett stort lass hemma. Man tvättar och fixar och plockar och vet vilken storlek barnen ska ha på sina kläder och man vet att det ska vara fingervantar under tumvantarna för att inte sonen ska frysa. Man har koll på när det är lucia på dagis och ser till att det finns mjölk smör och ost hemma. Man ser till att det finns växter i fönstret och att det blir julgardiner och julkort. Med mera. Med mera. Och så kan man tycka vad man vill om det, man önskar att man vore mer jämlik många gånger. Vad bra allt skulle bli då!

Men ibland är detta att kasta sten i sitt glashus. Det har luktat lite unket i köket ett par dagar, jag har skjutit bort problemet och tänkt att det går över. Bara vi slänger sopor, gör rent i slasken. Sååå farligt är det inte. Men så kommer min 195 centimeter långe man hem och konstaterar att det är ju STOPP i slasken. Jaha. Det är då jag kostar på mig att bli så liten och ömklig och passa på att fixa nåt annat. Jag har ingen aaaaaaaning om hur man gör det där..

För att rensa avlopp och se till att det blir tätt, det gör jag bara inte!

Samma sak när det går sönder saker av plast eller dylikt om dagarna. Det är då jag säger till barnen att "det där får pappa göra när han kommer hem. Han lagar det med superlim vet du". Det är ju inte så att jag inte skulle kunna ta fram det där limmet men jag bara tycker det är så bekvämt att skjuta över det där jobbet på honom...

Nu.. kallt som bara den ute. Städat avlopp och massor av packning framme inför den stundande jultrippen. Lite kvar att pyssla med innan sovdags alltså!

Sov så gott!!

2 kommentarer:

  1. Ja jämlikhet...
    Jag gillar inte heller avlopp och dess stank. Får spykänslor..urk. Men annars försöker jag mig på det mesta eftersom jag måste. Max frågade om en ny sån här kille skulle bo med oss snart så kanske den här nya killen kan fixa avloppen :)
    Tills dess får jag ta det lite lugnt med allt hemma..
    Sov gott och kraaaam

    SvaraRadera
  2. Avloppen överlåtes gärna, men jag superlimmar gärna själv!! eller limpistol är heller inte att föringa! Ha det bra och god jul, tror jag glömde önska det när vi gick. Ola undrade om ni skulle ha gran hemma, men jag sa att ni ska vara hos mormor och fira jul, så det kanske finns gran där.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!