tisdag 21 december 2010

Myyyyycket snö!



Det är myyyycket snö nu. Väldigt mycket! Och mer ska det visst bli, det pratas om 30-40 nya centimeter de närmaste dagarna. Kan inte låta bli att tänka - SUCK! Det räcker nu.. Jag har fattat att det kan vara vita vintrar och det är härligt med alla vinteraktiviteter men måste det komma mer?? Det som ligger nu räcker gott och väl för skidåkning och pulkarace.

Tog några bilder på väg till stan idag bara för att visa hur mycket det är. I vår och sommar kan jag titta på bilderna igen för man glömmer ju så snabbt.. Att gå till stan med klädsel för -15 och barnvagn var riktigt jobbigt, cykelvägarna är förvisso plogade men det är ju ändå inte snöfritt och därför ganska tungt att dra vagnen. Unnade mig en god fika i stan för utfört arbete! Och för den som undrar över Ediths hälsotillstånd i kylan så är det bara bra. Hon har dubbla ullstrumpor, tossor, overall, åkpåse och yllefilt så hon klarar sig gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!