torsdag 23 december 2010

Tomtemor avlastar tomtefar..

Det är ingen hejd på jämlikheten! I utbyte mot att våra barn ska få en tomte på julafton så skulle vi själva vara tomte i en familj i stan. Jonas tyckte idén var "sådär" att agera tomte så jag gjorde det själv. Men istället för att klä ut mig till tomte och prata med förställd röst och spela trött gammal gubbe så körde jag på tomtemor-konceptet istället. Förkläde, röda kinder och mammas folkdanskjol och stora kängor. Tomteluva förstås!

Sa att tomtefar hade så mycket att göra så vi delade på jobbet helt enkelt. Trots att det var en tomtemor som kom så garanterade barnen förstås att de varit såååååå snälla. Den enda som var skeptisk var den tioåriga grabben, hmm. Det är väl i den åldern man börjar tycka att allt sånt är ganska töntigt??

Sen passade jag på att "skälla" lite på husägar-Tom som inte skottat vägen så jag kunde komma dit med min BMW. För det förstår man ju, renarna kan inte vara ute hur mycket som helst när det är så här kallt! Och sen så fick jag bråttom, jag fick ett SMS så jag rusade iväg och lät familjen dela ut det som låg under granen själva! Gillade att tomtemor var lite modern sådär..

Nu kollar vi uppesittar-TV och har hängt fram strumpor till raringarna som sover sött..
Ha en jättemysig julafton!!

3 kommentarer:

  1. Du är ju bara för underbart go gumman!!! Julpuss!!!

    SvaraRadera
  2. Tack tjejer! Ja det var rätt kul faktiskt! Har flera gånger varit tomte och haft den där äckliga masken och skrämt slag på barnen för att man ser så konstig ut. Kände mig som en vän, snäll gammal tant som kom för att ge lite klappar till barnen!
    Cathrine - ha det så mysigt idag!
    Juli - ni med förstås även fast ni har sjukstuga!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!