torsdag 16 december 2010

Filmtips!?

I love you Phillip Morris!
Såg den precis och kan rekommendera den. I huvudrollen ser vi Jim Carrey som spelar ganska normal (han är ju rätt jobbig att titta på ibland, tycker jag) och Ewan Mc Gregor. Den sägs vara baserad på en riktig händelse men efter att ha tittat på den undrar jag - kan det vara så??
Hur som - en bra film!

Hade velat se "the Social Network" som handlar om de människor i USA som skapade Facebook, dock hade den inte släppts på DVD än så det får bli nästa gång. Den filmen har fått bra recensioner och jag tycker om filmer "based on a true story", liksom den jag såg idag. Faller i videomaten ofta för filmer med dramagenre eller kriminaldrama (typ). Filmer ska beröra mig för att jag ska gilla dem, gillar bäst när det finns lite att tänka på när filmen är slut! Action eller science fiction blir sällan (aldrig) mitt förstahandsval..

Nån som har bra filmtips som passar in på detta? Tar tacksamt emot..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!