onsdag 15 december 2010

Rocky Road och lite Gröna fingrar!

Blev inspirerad av Leila för årets julgodis. Gjorde tillsammans med make och son en omgång Rocky Road som givetvis är heelt onyttiga men vääldigt goda. Allt som Leila gör tycker jag är just så - onyttigt men gott! Och det kan det ju få vara ibland! Rocky Road är enkelt att göra. Smält 600 g mörk choklad, blanda med 2 påsar Dumlekola, 3 dl jordnötter, 1 dl pistagenötter och 2 nävar små marshmallows. Blanda, ut på en plåt och skär sen i bitar!
Den här ängeln hänger uppe året om. Tycker den gör sig fint nu med all snö som är utanför, imorgon ska det komma ännu mera...


Och orkidéerna vad är framgångsreceptet med dem då? De blommar oförtjänt vackert just nu med tanke på att de får så lite omsorg så det är en skam åt det. En skvätt vatten varannan (var tredje) vecka och inte en gnutta ny jord eller ännu mindre orkidénäring som jag sett det finns. Och peppar peppar, än så länge funkar det ju bra!

Vi har en förkyld liten sessa här hemma igen, var vaken flera gånger i natt och var så arg för hon var täppt i näsan och ville sova upprätt. Jag passade på att sova ett par timmar på förmiddagen idag när stor var på dagis. Blir en tidigare kväll nu, anar att vi kan få en repris på föregående natt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!