onsdag 8 december 2010

Luciatåg och andra tåg


Ingen feber idag, jag och barnen hemma och tar det lugnt. Mysigt!
Herman går och sjunger på den ena lusse-sången efter den andra, de har legat i hårdträning på dagis inför luciatåget nu på fredag. I morse var han lite upprörd och jag hörde honom gå omkring och muttra: "tåg, vad är det för tåg. Luciatåg. Vad är det för tåg, jag vet inte vad det är för tåg..

Det är olika på tåg och tåg..

Vi tog en tur till leksaksaffären idag, tyckte det kunde vara nyttigt och kul för honom att själv välja ut vad han ska ge ett par kompisar i julpresent på lördag. Han valde och valde och blev till slut väldigt nöjd. I bilen hem gick det upp för honom att han faktiskt ska GE BORT de saker han köpt och då var det inte lika kul längre... Nu smider han planer på att om han inte blir nöjd med det han själv får så måste vi åka till leksaksaffären snart igen så han får köpa det han nu ska ge bort. "Mamma jag behövej vejkligen en sån".

Inser att det för barn inte är lika kul som för mig som vuxen att ge bort saker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!