lördag 25 december 2010

Julafton 2010

Vi skulle firat julafton med min bror och hans familj i år. Dessväre insjuknade alla deras barn i kräk- och magsjuka så vi stannade hemma hos min pappa på julafton. Mamma och hennes Svein kom och firade med oss. Trots manfall så blev det en väldigt mysig och bra julafton.
Tomten kom!

Herman konstaterade att vår tomte saknade skägg men jag tror det gick bra ändå. Barnen fick, förstås, massa paket och öppnade dem glatt. Vi vuxna hade kommit överens om att inte byta julklappar med varandra och som vuxen och som mamma kan jag känna att det var en riktigt bra grej. Som förälder känner jag så tydligt att julafton och klappar har vi för barnens skull!

Vi satt uppe sent igår kväll och spelade julklappsspelet och ventilerade olika frågor, allt från den nya isbanan som byggs i Arvika till i vilken omfattning vi ska överföra olika kristna värderingar till våra barn/ eller inte. Minnesvärt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!