fredag 10 december 2010

Lusse lelle på dagis!








Dagen idag: vackert vackert vinterväder och lucia på dagis. Herman tomte och Edith som liten pepparkakegumma. Söta som socker! På dagis fick vi pepparkakor och lussekatter som barnen bakat själva. En mysig stund! Som mamma var det mitt tredje dagis-lussefirande och jag blev lika rörd denna gång som jag varit tidigare år, så rart att se sin lille kille stå där och sjunga om marsipangrisar och Staffan stalledräng och stå bredvid sina dagiskompisar som klätt sig till lucia eller tomte eller pepparkaka.

Ni får ha överseende med ovanstående bildorgie på änglarna, kvantiteten är i första hand till för farmor och farfar, mormor och morfar som bor lite långt bort och inte fick se det hela live..

You go girl! Det här är Ediths upptäckarmin som jag lyckades fånga på bild på detta sätt!

3 kommentarer:

  1. ... och där har vi julkorten som på ett litet fat!!! Gulliga! Men ingen H-gård på måndag ju, inte förräns 17 januari!
    Ola ska vara hos farfar på måndag och vi ska göra lite ärenden. M ledig. Ses kanske något annat i veckan??

    SvaraRadera
  2. Så sött! :) Jag ser fram emot mitt första luciafirande som mamma nu på måndag. Trevlig helg till dig också!

    SvaraRadera
  3. Ja de är verkliga gulliga änglar det tycker även farmor och farfar

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!