fredag 27 juli 2012

Avslutar semestern med en liten tält-tripp! Och jobbigt löppass..

För er som följer mig på Instagram (varabarasara) blir dessa bilder lite av en repris men de enda kort som togs under vår tältsemsemester nr II var de med Iphone. Ser att bildkvalitén blir medium-minus men ni får ha överseende:-) 

Ja, det är ju så att vi under sommaren 2012 upptäckt att vi gillar att tälta. Det är nåt i det här med frihet i att tälta som tilltalar oss, man behöver inte boka upp sig på ett visst antal nätter utan stannar så länge man känner för, det man vill ha under sin semester får man alltså komma ihåg att ta med sig, eller handla hos till exempel Handlarn i Bottna! Denna gång packade vi lätt eftersom vi såg att vädret skulle bli varmt och soligt

Så. För att dra ut på ledigheten så länge som möjligt åkte vi till Kalvholmens Camping en bit utanför Söderköping och stannade en natt. Fint! Rent! Lugnt! Mysigt!

Hela dagen igår ägnade vi åt att sola, bada, leka och grilla enkelt på en klipphäll precis vid havet. Eftersom man även inne i tältet på nåt vis är utomhus hela tiden var vi alla trötta ganska tidigt och släckte de få lampor vi hade redan vid elva och det var nog tur..

För vi bodde på en gräsyta som låg granne med de här söta fåren..
 Och när de söta fåren skulle få sin mat nån gång vid halvsju-tiden i morse blev det ett bäande utan dess like. Bäää. Bääää. Bäää. I olika tonlägen! På nåt lustigt sätt lyckades jag att sova trots bäandet och maken och Edith tog på sig för att kolla på fåren och vilken mat de skulle få..
Härlig utsikt till kvällsgrillen va!
Och det är tur att vi lånat ett stort tält:-) Förutom de här coolingarna till barn så har vi haft ett mindre zoo med oss! Det är dotterns älskade katt och numer också hennes älskade tiger som hänger med överallt. Sonen vill inte vara sämre och ser till att älskade kaninen och goaste flodhästen. Åh maj gådd, det är tur vi inte behöver bilstolar och sovsäckar till alla!

Nu har vi landat hemma igen, tvättar och slökollar reprisen av OS-invigningen. Jag har kört ett ruggigt jobbigt löppass bestående av uppvärmning 3  kilometer, 2 X 20 minuter teknikträning, 2 ruscher om  200 meter, 6 X 800 meter i högt tempo. Nedvarvning och stretch på det. Phuh!

Visst är det härligt att solen lyser på oss!! Varmt och skönt, hoppas sista dagarna av ledigheten blir likadana!! 

7 kommentarer:

  1. Jösses, vilket löppass. Du hann lägga in nästan allt i ett och samma...! :-O :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen snor-jobbigt! Följer programmet på maratons hemsida inför Stockholm halvmara. Nu är det vecka 13 av 20!

      Radera
  2. Det låter som ett jobbigt pass :-) Härligt efteråt kan jag tänka mig! Sju veckor to go då... mer än hälften gjord! Bra jobbat! Vi tältade också en del förr. Mysigt men lite jobbigt samtidigt :-)

    SvaraRadera
  3. Låter som en spännande semestertripp!
    Duktig du är med löpningen! Bra jobbat!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt kollage av bilder! Ger verkligen semesterfeeling!

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att tälta. Gillar också frihetskänslan och att få sova utomhus i friska luften.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Jag har ett tält och jag har tältat med det två gånger och jag älskar det, det är precis som du säger, så nära den totala friheten man kan komma! Men jag får tälta själv, ingen vill komma med mig, och det är OK, men det är lite trögare då.
    Agneta kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!