torsdag 19 juli 2012

Vänskapsklubben!

Antar att ni som har barn också är bekanta med programmet Sommarlov? Programmet går alla dagar 09.00 och sonen fullkomligt älskar det, han diggar programledarna och han gillar det de gör i programmet samt förstås alla barnprogrammen. Man kan bli medlem i Vänskapsklubben och blir man det kan man visa det genom att bära ett blått armband - såg idag att 100 000 av landets barn deltar i klubben!

Idag fick sonen sitt armband och idén till det har jag fått via olika bloggar. Ni ser i bilderna ovan hur det såg ut. Enkelt och kul! För att göra det satte jag ugnen på 175 grader och satte sen massor av blå pärlor på högkant. Sen fick plåten vara i ugnen 5 minuter och voila så var det klart! Bara att trä på resårband och göra armband - halsband!

Tips. Använd bakplåtspapper. Inte aluminiumfolie. Det fastnar. Jag vet det. Nu.

5 kommentarer:

  1. Ja de där armanden har jag sett på en del bloggar. Kul, ska nog testa någon gång med mina barn.
    KRam Jannike

    SvaraRadera
  2. Hihi, det där tänkte jag testa på någon dag. Fast det blir inget blått vänskapsband :)

    SvaraRadera
  3. De blå armbanden är en nyhet för mig. Barnbarnet är för litet och barnen för stora... Så fint det blev :-)

    SvaraRadera
  4. Det är så fint med de här armbanden. Tänk att något så vanligt som indianpärlor kan bli så fint... :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Kul pyssel!! :-)
    Kram JennyH

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!