tisdag 10 juli 2012

Den övergivna dansbanan

 På kvällspromenaden kom vi fram till en gammal och ruskigt övergiven dansbana. Den bara låg där i en glänta och var kanske lite glad att få besök av en barnfamilj. Verkade lite ensam.. Golvet sviktade och färgen på räcket var väl avflagat. Annat var det nog på 70- 80-talet när det säkert hölls danser där och hela platsen var full med glada människor. Kanske kunde man köpa korv med bröd där och ta sig en svängom till tonerna av nåt hejigt dansband? I skenet av kulörta lyktor och doften av parfym och cigarett? Jag vill gärna tro det..
 Nu fanns det bara vissa tecken på att det pågått nån form av aktivitet där.. Och nej, det är inte vi som tagit dit spriten. Om nu nån trodde det.
Vi fyllde golvet med spring och hopp och kickbike-åka en stund och är glada och tacksamma för att golvet höll och att barnen fritt fick utlopp för så mycket energi! Dottern överlycklig och vettskrämd på samma gång - det fanns myror att spana in också!

Det är spännande eller kanske mer intressant att hitta såna här övergivna ställen runt om, hur kommer det sig att det lämnats att förfalla och vad har människor som tidigare gått dit valt att göra istället? Som upplagt för att fantisera om..

Och just det ja… Jag är helt inne i Instagram nu för tiden så för den som vill följa mig där heter jag varabarasara..

6 kommentarer:

  1. För 15 år sedan tillbringade jag varje midsommar på dansbanan... hångel bakom löven och så lite absolut... precis så var det! Och bugg lärde man sig också!

    SvaraRadera
  2. Nu är den inte övergiven längre. Ingen kan vara övergiven med barnspring...:)

    SvaraRadera
  3. Härligt med barnspring, mina barn brukade också springleka på en gammal dansbana när de var små :)

    SvaraRadera
  4. Så härlig! Det är speciellt med övergivna platser.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Härliga sommarbilder! Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, glömde att svara på din fråga. Har ni sett de andra Ice Age filmerna? Jag kan tycka att denna film är lite läskig och en del våld. De möter pirater på havet som de slåss mot och jorden spricker och lite sådant! Jag hade nog visat den för Elsa när hon var fem. Hon är sju nu och är inne i en fas med många frågor om vad som händer med oss sedan och så vidare. Ja, vid närmare eftertanke hade det nog varit bättre att se denna film när hon var just fem! :)
    Luddigt svar eller!?
    Kram på er!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!