måndag 23 juli 2012

Mera camping och definitivt mer Öland

Vi fick alltså låna ett riktigt bra tält, skrapade ihop vad vi hade av campingutrustning och drog iväg till Öland. De första två nätterna hade vi sällskap av våra kompisar men när de var tvungna hem för att jobba stannade vi en natt till. Bara för att vi ville och för att vi kunde. Innan hade jag funderingar på hur det skulle bli att tälta med barnen men faktum är att de klarade det riktigt bra, för dem ett stort äventyr att bädda ner sig i sovsäck och somna i tältet. Och för mig med för den delen! Tur jag har ett proffs till make som kan guida i oss hur det ska gå till med triangakök, uppblåsbara liggunderlag och att vid behov koka vatten.. 

Vi bodde på den östra sidan av Öland och i den södra delen av ön, helt klart den del som är minst befolkad av turister. Så med tanke på blåst och ibland rätt kalla vindar har det känts helt okej att ranta omkring i raggsockar och makens supervarma dunjacka - inget flash på något sätt utan mycket funktion för att ha det bra! Avslappnat och gott. 

Till nästa gång ska vi packa med oss en 1) diskbalja 2) campingbestick och tallrikar 3) borste till tältet. Blir fort både gräsigt och grusigt! Förutom de små detaljerna fick vi med det vi tyckte vi behövde.. Ja, känns rätt okej med tanke på att det faktiskt var första gången vi tog med barnen på denna typ av semester!

Här kommer en bildserie helt utan inbördes ordning i vare sig tid eller geografi, de rymmer helt enkelt våra fina dagar på Öland! Vissa av bilderna tagna från sista dagens besök i Borgholm. 
Enligt mannen den godaste glassen han ätit. Ever.  
Underbar vallmo längs vägarna på hela östra sidan!
Och Paradisverkstan. Förstås att vi var på Paradisverkstan och förstås att jag ville köpa med mig hela affären hem! Såå himla mycket fint! Fast Paradisverkstan och vad jag köpte får ett eget inlägg, en annan dag.

Önskar en fin måndagskväll eller tisdagsdag för klockan har visst blivit mycket innan jag postat detta inlägg. Hejdå!

7 kommentarer:

  1. Längtar efter inlägget från paradisverkstaden! Så spännande!!
    För kanske 8 år sen var jag och M ute och tältade. Det regnade om min kudde ar som en svamp. Och hundarna trängdes som bara den... Men minnesvärt ändå!!!

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder! Bloggar du från mobilen eller har ni kabel till tältet? Ni kanske är hemma nu?
    Paradisverkstan har jag varit vid för några år sedan, så mysigt!
    Kul och minnesvärd semester har ni haft iallafall!
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder! Och Paradisverkstaden...man vill ju ha hela affären.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. I don't do camping. No no. I början av 90-talet skulle jag och dåvarande fästmannen bila ned till Italien. Tanken var att vi skulle tälta. Något han uppskattade väldigt mycket. Första natten i Tyskland gick bra. Andra natten i södra Tyskland började jag känna mig lätt stressad och tredje natten i Italien sa jag definitivt NEJ. Det är jag eller tältet. Kan inte riktigt förklara vad jag har emot det. Förutom att det är trångt och varmt. Det här med gemensamma utrymmen. Duschen. Toaletterna. Nej. Det funkar inte. Däremot tycker barnen att det är kul. Det blir som ett äventyr. De har tom campat på tomten bara för att få tälta.
    Ps. Han valde mig. Jag fick bo på hotell resten av resan :).

    SvaraRadera
  5. Vilka fina semesterminnen ni har sparade att ta fram i höst- och vintermörker. /Mamma

    SvaraRadera
  6. Verkligen härligt ser det ut! Vad kul att det funkade så bra att campa med barnen! och tack för peppande ord!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så mysigt att campa! Skönt att det gick bra med barnen. Kul att vi fick följa med på en tripp till Öland ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!