tisdag 24 juli 2012

Paradisverkstan!

Har många gånger hört talas om Paradisverkstan på Öland och fick ju nu chansen att besöka verkstan själv. Nära bron ligger ett vitkalkat hus fullt med underbar keramik av alla sorter - så himla fint uppställt och dekorerat så jag blev alldeles matt i benen! Det fanns fika också men eftersom make och barn hellre ville fika hemma senare så kunde jag och vännen Matilda strosa runt en bra stund på egen hand. Det finns massor av bilder att kolla på; HÄR
 Det jag i första hand förknippar med Paradisverkstan är deras fina fröhus i alla möjliga färger. Därför blev det två fröhus i olika modeller och färger som fick följa med hem. De ska få sin placering på soffbordet som står näst på tur att handlas. Tror det blir mysigt längre fram, när hösten närmar sig och det är läge att tända massor av ljus!
Ser att färgerna blivit olika på korten, det är färgerna längst ner som mest överensstämmer med verkligheten!

Idag är det sommarens kanske varmaste dag. Äntligen! Jag och barnen åker strax till stan för att köpa glass och träffa kompisar. Maken har gräsklipparuppdrag och gör det på egen hand hemma. Han är inte ledsen för det, kan tänka mig att han drar på Spotify rätt bra i lurarna och låter solen steka medan han klipper..

Hej så länge!

9 kommentarer:

  1. Vad härligt med sol på Öland! Den har kommit till oss oxå :)
    Vilka fina ljuslyktor du har köpt! Det kan man aldrig få för många av... Fanns mycket i den butiken ser jag.

    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Wow, vad mycket härligt! Hoppas ni har en underbar liten trip. :-)

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Vad fina dom är! Hade lätt kunna tänka mig något från den serien :)

    SvaraRadera
  4. Men så mycket fint! Jag har faktiskt aldrig varit på Öland trots att jag bor på grannön! Härlig blogg! Jag återkommer gärna!

    SvaraRadera
  5. Javisst är paradisverkstan underbar att besöka! Vi fick med oss två stlar därifrån:) ni verkar ha det bra på Ön. Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Här har det också varit varmt och soligt idag. Härligt! Vilka fina köp du gjorde i Paradisverkstan.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Jag blev alldeles matt i benen av att titta på dina fina bilder, vilka vackra saker och vilka fantastiska färger. Tur jag bor på andra sidan landet......
    Lustigt att du och din väninna pratade om att trycka bloggen precis när jag skrev om det, det är sån't som är kul!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Så mycket fint. Yes ses på lördag, mysigt.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!