torsdag 12 juli 2012

Tillfälligt ur funktion

Tack för era gulliga kommentarer i bloggen, alltid lika roligt att få!

Jag kan inte minnas när jag var sjuk senast, det måste varit flera ett år sen. Vi är en frisk familj (peppar peppar) och klarar oss oftast väldigt bra från baciller och åkommor (verkligen peppar peppar..). Efter att käre maken känt av halsont och nästäppa några dagar var det så min tur, kunde knappt sova inatt för värkande hals, näsa och kropp. Varit rätt däckad idag och har fått be övriga familjen att hitta på lite egna grejer så att jag kunnat vila. Till och med testade jag den gamla huskuren whiskey, det hjälpte lite grann. Värmde skönt i alla fall!
Känner mig mycket bättre nu på kvällen och hoppas att åkomman blev så kortvarig, ett extra tack till Panodil som effektivt tog ner febern jag haft. För första gången sen jag startade mitt träningsprogram inför halvmarathon har jag nu hoppat över ett pass, det är ju förstås inte lämpligt att träna när kroppen gör ont. Ja, vad gör väl det i långa loppet.. Jag vet av erfarenhet att ska man träna på ett bra sätt ska kroppen vara frisk, annars gör det mer skada än nytta.

Det får bli en tidig kväll ikväll, semestern till trots. Hoppas Du haft en bra juli-dag!

10 kommentarer:

  1. Det är nog för du är så vältränad som du sällan är sjuk! Tur att du känner dig bättre! Brukar ta alvedon när det gör ont i halsen, det brukar hjälpa mot smärtan och kliet!
    Krya på dig!
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Men stackars dig! Inte kul att vara sjuk och absolut inte på semestern när man ville hitta på en massa.
    Krya på dig!! Kram

    SvaraRadera
  3. Usch och fy vad tråkigt!! Typiskt! Krya på dig!!

    SvaraRadera
  4. Stakkars deg, goe vennen. Masse god bedring! Er ikke noe moro med slike sommerforkjølelser.
    Håper det går fort over så du snart er frisk og rask igjen :)

    Mange mange god bedringsklemmer til deg :)

    SvaraRadera
  5. Mitt bästa förkylningstips är att när man precis känner att något är på gång i kroppen tar man en stooor whiskey och häller i sig. Sedan går man in i duschen och duschar i så varmt vatten man bara pallar med. Därefter är det bara att gå och lägga sig för att dagen efter vakna upp utan någon känning av någon förkylning!

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Gamla huskurer är alltid bra :)
    Hoppas ni alla känner er bättre.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Usch hoppas du snart blir frisk.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  8. Uhh, stackare! Tycker att det är en hel del människor som är sjuka just nu. Men det är kanske vanligt när man får semester och varvar ned. Hoppas i alla fall att du ska bli frisk och må bra snart!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!