lördag 14 juli 2012

Ge bort. Köpa nytt.

 Hemma igen! Med ett kylskåp som gapar lika tomt som ett barns uppätna godispåse blev det en lite provisorisk frukost idag. Rostade mackor utan pålägg till barnen och mannen, en burk makrillfilé till mig. Mumma! Kaffe eller vatten. Vi toppade det hela med en rejält stor skål vinbär från trädgården, absolut att de är klara att plockas och ätas nu!
 
Nu är matförråden påfyllda igen och jag besökte även vår lokala second-hand Återvinningen på väg hem från affären. Det finns mycket fint där! Och mycket folk idag - lördag och allt! Eftersom jag lämnade in ett par kassar av kasserade kläder tyckte jag det var läge att slå till på de här söta glasskålarna för att kompensera. Det fanns fyra stycken och jag köpte med mig allihop, blir perfekt till glass eller annan efterrätt!

Efter två veckor borta har jag ett uppdämt behov av att fixa grejer hemma, det bästa är att jag får med mig maken på idéerna och då är vi en bra bit i hamn:-) Rapport kommer..

7 kommentarer:

  1. Borta bra men hemma bäst. Det var söta skålar du hittade oxå.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Hei fine Saravennen :)

    Så fine skåler du fant deg :)
    Og kan tenke meg det er godt å komme hjem etter et par uke på farten :) Og veldig godt siden dere har noe nytt på gang - så spennende! Gleder meg til å høre hva det er :)

    Men så koselig at Kronprinsessen er eksakt en dag eldre enn min mann :) Det visste jeg ikke :) Håper Victoria har kost seg masse på dagen sin :)

    Vi har kost oss med feiring, masse kaker og god mat :) Nå slapper bursdags"barnet" av med jentene på loftet til en film og popcorn :)

    Ha en herlig kveld vel hjemme igjen, Sara :)
    Klemmer og koser til deg :)

    SvaraRadera
  3. Jag har mumsat vinbär idag - såååå gott!

    SvaraRadera
  4. Finfina skålar!
    Och skönt att vara hemma!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Jättefina glasskålar. Är lite sugen på någon form av efterrättsskålar. Måste till loppis snart. Det var det enda som inte blev särskilt mycket av på semestern.

    Sv; Vi är hemma på Västkusten (eller en liten bit innanför kusten, om man ska vara ärlig). Jag jobbar ett par veckor och sen är det semester igen. Gott att ha lite kvar... :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Hihi! Vilken frukost.... Bra att ni fyllde på låter det som. :-D

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fina skålar, synd att det inte var sex stycken. Kul när maken är med och vill grejja hemma också!
    Ha det sköt fortsättningsvis!
    Kram helena

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!