söndag 15 juli 2012

Varuhuset med stort I

Förkylningen sitter med ett järngrepp i min kropp och jag vet inte vart allt snor kommer från.. Eller all hosta, eller spänningarna i bihålorna. Typiskt! Eftersom förkylningen inte godkänner träning ännu tog jag med mig sonen och åkte till IKEA för att påbörja ett semesterprojekt. Vädret är ju inte heller direkt så man slår baklängeskullerbyttor av glädje och packar badväskan..

Jag är inte ofta på IKEA men när jag väl åker tycker jag det är kul, finns ju alltid så mycket nytt att titta på och helst ta med hem! Det var lagom mycket folk där idag och vi kom lätt fram var vi behövde. Lådorna ovanför hittade jag på köksavdelningen, passar bra med handtag när kidsen vill pyssla och själva tar fram lådan. Nöjd!
Ni som läser min blogg regelbundet vet att jag frågade efter tips på stängd förvaring. Tack!! Jag fick många tips och flera föreslog köksskåp alternativt BESTÅ från IKEA. Efter funderande, mätande och resonerande med maken kom vi fram till BESTÅ och ovan ser ni vad vi startat med. Det är två 1.20- moduler som vi satt i rad och de skulle också kunna funka som TV-bänk. Det är möjligt att vi tycker detta blir för lite förvaring i vårt stora rum men i så fall är det enkelt att bygga på en likadan rad uppepå.

Nu återstår att sortera undan böcker, flytta Expediten till sonens rum, hitta ett nytt soffbord, ändra belysning till den nya möbleringen.. Ja, jag tror ni vet vad jag menar. Att börja ett LITET projekt är som att rulla en snöboll, det växer till större proportioner än det planerade.

Ha en skön kväll så här i mitten av juli!!

10 kommentarer:

  1. Vilka bra lådor att ha pyssel i och det blev snyggt med bestå. Jag skulle också behöva göra ett besök på Ikea, måste ha ett soffbord!

    Ha det bra!
    kram

    SvaraRadera
  2. Där var vi och shoppade idag.. Älskar och hatar. Så jobbigt med alla folk och oordning. Blir lika arg på mig själv varje gång man väljer en helg...
    Nu har sonen i alla fall lite nya saker.
    Fina grejer ni shoppat!

    SvaraRadera
  3. De skåpen är jättebra, vi har de som tv-bänk fast vägghängd.
    Alltid kul med nytt!
    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Hei Saravennen :)

    Så fint det blir med Bestå :) Ikea har så masse fint :) Altfor lenge siden jeg har vært der :) Veldig kjekke de boksene du fant deg :)

    Skumkake smaker veldig likt kokosboller med sjokolade utenpå :) Den er noe vi har laget her siden vi var små, så den er nok ganske typsik her i Norge ja :) Og kjempegod :)

    Tusen takk for så koselig hilsen, vi gleder oss veldig til en uke med bare bad, lek og moro :)
    Kos deg du også, vennen, og ha en fin sommeruke :)

    Klem og kos Lisa :)

    SvaraRadera
  5. Krya på dig, här påbörjas det också massa projekt...kram Diana

    SvaraRadera
  6. Det blev ju jättebra med BESTÅ! Riktigt tråkigt med förkylningen, speciellt nu när det är sommar och saker man gärna vill göra blir omöjliga, som träning. Tråkigt! Tur att det finns shopping istället :-)

    SvaraRadera
  7. Ja, det är ju faktiskt rätt kul att gå på IKEA. Jag brukar fascineras över alla smarta lösningar. Vad snyggt det blev med förvaringsskåpen.

    Krya-på-dig-kramar från Lena

    SvaraRadera
  8. IKEA är så bra! Fin låda du hittade :)

    SvaraRadera
  9. Sådana lådinsatster för pennor och sudd är jag på jakt efter. Eller var de kanske inte för lådor? Anyway. Något liknande. Och Bestå har vi ställt barnens sängar på och byggt upp dem. Mycket smart. Trist att förkylningen inte släpper. Ett ikeabesök gjorde kanske susen?

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!