söndag 29 juli 2012

Fixa hemma och beställa lite tyg!

Vi har en riktig hemmafixardag idag. Imorgon börjar jag att jobba igen efter fyra veckors ledigt, maken är ledig ytterligare ett par veckor så det innebär att det här med vardagspussel/ hämta-lämna/ laga mat klockan halv sex ligger ytterligare en bit fram i tiden. Skönt! Min känsla inför att börja jobba är ärligt talat lite delad, jag trivs med jobbet och tycker det ska bli kul men har samtidigt haft en så himla skön ledighet som jag gärna önskat skulle pågå ett tag till. Det är ju så himla lätt att vänja sig vid att vara just ledig. Eller hur!? Lyxen av att gå hemma och skrota i shorts och T-shirt en hel dag om man så vill, den känslan är obeskrivligt härlig.. Men nu är livet sådant att kalendern ska plockas fram, jobb-stassen ska dammas av och jobbtelefonen laddas. Phuh, först njuta hemmasöndag!

Nåväl.. Jag ska strax ta en paus i hemmafixandet och ge mig ut på en rejäl löprunda tillsammans med en av tjejerna jag ska springa i Stockholm med. Vi har inte sprungit tillsammans förut så vi får se hur pass jämna vi är.

Bilden högst upp? Jo det förstår ni. Det är bilden på ett tyg från Stoff och Stil jag klickat hem. Tanken är att det ska bli gardin av tyget i dotterns rum, tillsammans med kuddar i ett prickigt mönster i samma färgskala jag också beställt. Leverans under veckan..


10 kommentarer:

  1. Alltid blandade känslor att börja jobba igen kram Diana

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! Jag trivs oxå bra med mitt jobb men trivs ännu bättre hemma :) Har haft 2 veckor nu och är inte minsta rastlös... Jag börjar på torsdag så några få dagar kvar.

    Lycka till med löpningen och ha en bra dag på jobbet imon! Skönt att mjukstarta med att "bara" jobba i a f ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja, usch och fy. Har också jobbångest idag! Försöker tänka att det är positivit att ha ett jobb.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Känns alltid lite konstigt att börja jobba när man varit ledig ett tag.
    Snyggt tyg, blir nog coolt i dotterns rum!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår dig! Jag tycker att det känns lite trist, att det ska vara pussel och slit 11 månader och fantastiskt en månad?! Jag blir 30 nu och har haft eget innan jag började på universitetet så jag har jobbar mycket men alltid haft en frihet. Känns som jag om ett år slussar rakt ut i hamsterhjulet. Ska det vara så?
    Hoppas att du har en härlig kväll! Fint tyg!

    SvaraRadera
  6. Trivs allrabäst hemma, ledig och skulle kunna vara det jämt. Men jobba på wc såklart;) 5 km asfalt och ont i foten, faaaaan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fasen för foten! Borde släppa snart!?

      Radera
  7. Hei Saravennen :)

    Det kommer til å bli ei kjempefin gardin :) Og så fint med matchende puter :) Et herlig jenterom :)

    Skjønner så godt at du har delte følelser ang å jobbe igjen. Visst er det godt å abre være, bare nyte og ikke ha noe man må :)

    Så sprek og flink du er :) Får lyst til å ta meg en tur ut selv med Lucy :) Er en såå god følelse etterpå :)

    Ha en fin sommerkveld, vennen :) Og lykke til tilbake på jobb igjen :)
    Klem Lisa :)

    SvaraRadera
  8. Känner väl igen det där. Trivs också på jobbet, men det är alltid lite tungt att gå tillbaka när man varit ledig ett tag... Hoppas det går bra. :-)

    Kram M

    SvaraRadera
  9. Jättehärligt tyg! Verkligen passande för ett barnrum. Eller var som helst egentligen :)
    Kramar

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!