tisdag 24 juli 2012

Sista semestertisdagen!

Ojoj, dagarna går. Sista tisdagen på semestern, om man inte räknar med den lilla extravecka jag ska ha i mitten av augusti förstås!

Nu när vi är hemma igen är det en del som ska fixas med, förmiddagen gick till 100 tvättar och lika många vikningar av kläder.. Nu är det bara 1000 strumpor till som ska sorteras in, sen är det klart för stunden! Konstigt bara att det oftast fattas vänsterstrumpor till högerstrumpor eller tvärtom. Verkligen konstigt!
Medan maken klippte gräset åkte jag och barnen till stan för att äta glass med Cathrine och hennes barn.  Årets varmaste dag - så här långt! 

Väl hemma fick vi äntligen tummen ur och plockade av vinbärsbuskarna. Vi fryser bären som de är för att kunna plocka fram till frukost under höst och vinter. Gott att ha! Eftersom det är varmt även nu på senkvällen har jag gått runt i trädgården och noppat vissna rosor och fått väck lite ogräs. Blir så fint när det blir klart.. 

En väldigt varm, trivsam och produktiv semesterdag alltså!!
Det ska bli riktigt varmt imorgon så ett besök till närmaste strand får det nog lov att bli då.. 

6 kommentarer:

  1. Ja det undrar verkligen jag med! Har en låda med singelstrumpor! Men maken hittas oftast aldrig!
    Sitter ute nu med paddan och skriver, så himla skönt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Strumpor, ja vi har en hel låda full med uddastrumpor som väntar och väntar på sin make!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Tack gumms!! Det var såå mysigt att spendera årets varmaste dag med er idag!! Mer sånt!! kram!!!

    SvaraRadera
  4. Hei fine vennen :)

    Her er det også noen som spiser sokker! Merkerlig fenomen det der ;)

    Så herlig at dere har så fint sommervær! Det ser helt herlig ut :) Her har vi hatt litt sol i dag, men nå i kveld kom regnet igjen.

    Vinbær, lurer på om det er det vi kaller rips i Norge...? Det er så godt med litt sukker og vaniljesaus på :)

    Ha en fin uke videre, vennen :) Håper dere får en like varm og herlig dag i morgen også :)
    Klem og kos Lisa :)

    SvaraRadera
  5. Röda vinbären är de godaste! Min lilla buske här hemma är inte riktigt redo att plockas dock. Vill du avsluta semestern svettigt och studsigt så är du välkommen på ett besök på Frisk och min body step söndag 16.30!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!