fredag 27 juli 2012

Lite om det sociala arvet.

Av mamma fick barnen en avlagd mobiltelefon. Denna har gått varm i sommar och det uppstår emellanåt små fighter om vems tur det är att använda telefonen (som alltså inte funkar). Vi rotade fram en annan avlagd telefon ur gömmorna så nu har de varsin, va skönt.

Vi tog en cykeltur med barnen därbak i barnsadlar och förstås att telefonerna skulle med! Det ska fotas och göras miner, det ska göras videos och inte minst så ska det ringas och surfas en del på de där gamla telefonerna. Ett och annat sms skickas också..

Herregud. Vart får de allt ifrån?

6 kommentarer:

  1. Hahaha, underbart! Ja, var får de allt ifrån?!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Ja vet, min nioåring har haft våra avlagda några år nu och nu senast en avlagd iphone 3! Hon älskar och hålla på med den och just fota spela in video ladda ner spel mm!
    Såg på sambons brorson som är 14 månader att han har rätta handlaget för smartphones!
    Gud vad de snappar upp hur vi vuxna gör!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Haha, vad roligt! Då vet man att mina flickor kommer leka bloggerska och hittas på danser till youtubeklipp i framtiden.. Herregu!

    SvaraRadera
  4. Haha vad roligt! Hmmmm ja du vem vet, för det kan väl inte vara från dig?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag verkligen svårt att tänka mig:-)

      Radera
  5. Hihi, ja från vem kan det komma tro?:) känner faktist igen det haha. Kram Nilla

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!