onsdag 18 juli 2012

Onsdagen

Ojojoj nu rullar ledigheten på, dagarna smälter lite ihop med kvällarna och jag tycker att vi gör allt och inget särskilt på en gång. Och det är skönt. Det är ju lite så som ledigheten ska vara, att vad klockan är spelar mindre roll - det är mer humör och hunger som får styra. 

Idag har jag varit på vårdcentralen och blivit lite stucken i, har bett om att få testat mitt järnvärde (mm) med tanke på ökad träningsdos, kolhydratfri kost samt den här envisa förkylningen som inte släpper. Nu väntar jag med spänning på besked från läkaren, har inte tränat på en vecka nu men vill gärna vänta ut skrällhostan innan jag kör igång igen.. 

Kvällen spenderade vi hemma hos Ida och Stefan, bjöds på grillat och lite rosé. Mysigt och gott! Och nu har jag förhoppningsvis ”lurat” in Ida i Instagram också, hon är helt novis i ämnet än så länge. För den som vill går det bra att leta upp mig där - där blir det lite andra bilder än här på bloggen (varabarasara)!
 Och det här att träffa kompisar mer eller mindre spontant och uppstyrt är nåt jag verkligen gillar med ledigheten! Andra halvan av ledigheten tillbringar vi mestadels hemma och det finns massor av energi och utrymme att faktiskt träffa kompisar i olika sammanhang, det ger mycket energi och ”Kodak-moments” att spara på!

Nu är det kväll, barnen sover (snart!) och jag tror att det ikväll är såpass varmt att vi ska ta och sätta oss ute och njuta av lugnet en stund. Ha en fin kväll!

6 kommentarer:

  1. Jaa håller med om att de spontana träffarna blir så trevliga!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får några vettiga provresultat

    SvaraRadera
  3. Väntar också med spänning på dina provresultat!

    SvaraRadera
  4. Klokt att testa sig! Istället för att spekulera en massa.

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt när man kan sitta ute. Vi har också haft en sådan myskväll här där jag bor.

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att du är i semestermode! Det låter härligt och jag har bara 6 arbetsdagar kvar! Längtar efter mina fyra veckors ledigt! kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!